Objawy pokrzywki alergicznej i naturalne sposoby na atopowe zapalenie skóry
Kwiecień 2, 2016
Instytut Medycyny Naturalnej zaprasza!
Kwiecień 26, 2016

Gdzie w diecie kulturysty można znaleźć witaminy?

8-wyciskarka-do-soku-cookandloveWitaminy odgrywają ogromną rolę w życiu kulturysty. Dostarczają one do ich organizmu wiele 
składników odżywczych, które znacznie ich wzmacniają i poprawiają ich kondycję.
Wszyscy kulturyści mają specjalnie ułożoną dietę, przez swoich dietetyków. Muszą oni jej ściśle 
przestrzegać, ponieważ ma ona głównie na celu ich dobro. W każdej diecie kulturysty znajduje się 
mnóstwo witamin, ponieważ są one niezwykle ważne dla nich. Jednak gdzie konkretnie można je 
znaleźć?
1. W owocach
Owoce to niezwykle cenne źródło witamin. Zawierają one mnóstwo przeróżnych witamin, które 
niezwykle korzystnie wpływają na rozwój każdego człowieka.
Najważniejsza dla kulturysty jest witamina C, a można ją znaleźć np. w: jabłkach, pomarańczach, 
jagodach, grejpfrutach, porzeczkach, bananach, truskawkach, malinach, agreście czy też w 
owocach dzikiej róży. Najwięcej witamin jest w świeżo wyciskanym soku z wyciskarki (więcej na 
2. W warzywach
Świeże warzywa to najlepszy sposób na dostarczenie sobie dużej dawki witamin. Witaminy 
bowiem biorą udział w wielu procesach, które są niezwykle ważne do życia.
Największe dawki witamin można znaleźć np. w: marchewce, kalafiorze, brokułach, pomidorach, 
ogórkach, pietruszce, szpinaku, ziemniakach czy też w brukselce.
3. W mięsie
W codziennym jadłospisie kulturysty powinien znaleźć się chociaż jeden rodzaj mięsa. Mięso 
znacznie dodaje im sił, energii, a także dostarcza duże ilości białka. Oprócz tego zawiera mnóstwo 
witamin, wzmacniających ich odporność oraz poprawiających kondycję.
Duże ilości witamin można znaleźć np. w: filecie z kurczaka, cielęcinie, polędwicy, koninie, mięsie 
z królika czy też w wieprzowinie.
4. W nabiale
Większość ludzi, w tym też kulturyści lubią zaczynać swój dzień od płatków owsianych, mleka czy 
też sera. Jest to doskonałe źródło witamin, dlatego dietetycy właśnie takie dawki jedzenia 
najczęściej zalecają swoim pacjentom.
Największe dawki witamin można znaleźć w: mleku, jajkach, różnego rodzaju serach i twarożkach, 
śmietanach oraz maśle.
Jak widać kulturyści mogą spotkać witaminki w naprawdę różnych produktach i jest to dla nich 
niezwykle korzystne, ponieważ pomaga osiągać im sukcesy. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się