Co łączy opakowania papierosów i mleka w proszku?

image_galleryPołączenie znanej używki oraz żywności dla niemowląt wydawałoby się na pozór dziwne – żeby nie to, iż w obu wypadkach ustanowione zostały niedawno ograniczenia w kształcie opakowań owych towarów. Pod koniec maja władze Irlandii ogłosiły o projekcie wprowadzenia jednolitych opakowań papierosów – znaczy to, iż wszelkie paczki papierosów będą posiadały jednolitą szatę graficzną, a klient zamiast standardowego logo zauważy przede wszelkim ostrzeżenia przed skutkami palenia.

Jednakże w tym tygodniu Parlament Europejski ustanowił nowe przepis określające wygląd opakowań żywności dla osób o charakterystycznych przeznaczeniach. Dotyczy to pomiędzy innymi mleka w proszku, jakiego etykiety nie będą mogły mieć zdjęć dzieci.

Obie ustawy doskonale prezentują, jak ogromne znaczenie ma obecnie funkcja marketingowa opakowań. Entuzjaści kolejnych przepisów pokazują, iż wygląd opakowania znamiennie wpływa na klientów. Jak twierdzą, nie wyłącznie nabywamy wzrokiem, lecz także poddajemy się presji obrazów w codziennych przyzwyczajeniach. Ustawowe kierowanie wyglądem opakowań nie podoba się naturalnie producentom, zwłaszcza funkcjonującym w specjalizacji tytoniowej, lecz jedynie potwierdza wielką funkcję oryginalnego opakowania w sprzedaży towarów.

Takie i inne ciekawostki z rynku opakowań można znaleźć na http://www.amataska.pl